Szolgáltató adatai:
Superker Elektro Centrum Kft. mint Szolgáltató
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Széchenyi út 90-92.
Üzletünk és Vevőszolgálatunk címe: 8000 Székesfehérvár, Széchenyi út 90-92.
Cégjegyzékszám: 07-09-005223
Vezetve a Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
A cég statisztikai számjele: 11457183-4719-113-07
Adószám: 11457183-2-07
Számlaszám: 11600006-00000000-41570483
Telefonszám: 36 (22) 333-033
Web: www.superker.hu
A szerződés nyelve: magyar
Vállalatirányítási rendszer, számlázással kapcsolatos szolgáltató
Vector Kft.
6000 Kecskemét Sörház u. 7.
36 20 460 1599
36 76 485 079
www.vector.hu
Küldetésünk
Webáruházunk célja, hogy Ön akár munkahelyéről, akár otthonról kényelmesen intézhesse / tervezhesse otthonának. Ne kelljen órákat töltenie áruházak látogatásával.
Hivatásunknak érezzük, hogy a felmerülő kérdésekre szakszerű és pontos választ adjunk, hiszen egy szaktanáccsal akár spórolhat is.
Vásárlási feltételek (ÁSZF)
Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) a Superker Elektro Centrum Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató), a szerződéses jogviszonyban álló partnerei (továbbiakban Partner) és a Szolgáltató által www.superker.hu weboldalakon (továbbiakban: weboldal, webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (továbbiakban: ügyfél, fogyasztó, felhasználó, vevő), együttesen: Felek, jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A webáruházon keresztül a felhasználó (vevő) által leadott elektronikus rendelésleadással a jelen szerződésben írt feltételekkel szerződéses jogviszony jön létre a vevő és a Szolgáltató vagy a Partner között.
A weboldalon keresztül elérhető termékek és szolgáltatások igénybevételének feltételeit az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.) szabályozza.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A rendelés elküldésével Ön vagy cége kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi és a vételárat, illetve az esetleges szállítási, utánvételi díjakat az átvételkor a szerződött csomagszállítónknak (DPD), vagy banki előutalással, vagy személyes átvételkor készpénzben (utánvét) kiegyenlíti. A weboldalon megjelenő árak bruttó árak. Egy darab termékre vonatkoznak, a szállítási költséget nem tartalmazzák.
Általános tudnivalók
A szerződés feltételeinek elfogadása az internetes áruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A regisztrációs lap kitöltése és rögzítése a feltételek elfogadásának minősül. A megrendelés akkor jön létre, amikor a vásárló a megrendelést végső formájában jóváhagyja.
A www.superker.hu fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse.
Az interneten feltüntetett termék szállítására a www.superker.hu nem kötelezhető! Az esetlegesen felmerülő adminisztrációs hibákért a www.superker.hu felelősséget nem vállal!
A létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, a szerződéskötés nyelve kizárólagosan magyar.
Alapvető rendelkezések
Jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (eKer. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen Szabályzat 2018. december 6. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak - a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A megrendeléssel létrejött szerződés nyelve magyar, a magyar nyelv nem tudásából eredő félreértésekért, károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Regisztráció, vásárlás, szerződéskötés lépései
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
Árinformáció
A Megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Amennyiben a Szolgáltató és Partner minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Partner nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Megrendelés
Interneten történő megrendelés után, az www.superker.hu visszaigazolást küld Ön számára legkésőbb a megrendeléstől számított 48 órán belül.
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, ezután megkezdheti a vásárlást.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja webáruház menüpontot és folytatja a vásárlást. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség módosításakor a mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
A felhasználó (regisztrációval való bejelentkezés esetén) kiválasztja / (regisztráció nélküli vásárlás esetén) megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
- Szállítási mód: Átvétel az üzletben / Házhozszállítás
- Fizetési mód: Készpénz / utánvét / Előreutalás
A megrendelésre vonatkozó feltételek továbbá a weboldalon feltüntetett árak, leírások, műszaki adatok azok csak és kizárólag a tájékoztatást, a termék minél szélesebb körű megismeréséül szolgálnak. A www.superker.hu oldalon történő vásárlás esetén elsősorban azt feltételezzük, hogy vevőnk az általa kiválasztott terméket már ismeri és az interneten keresztül történő megrendelés esetén az általa kiválasztott termék megrendelésével időt, pénzt és fáradtságot óhajt megtakarítani. A Szolgáltató a létrejövő szerződéseket nem iktatja.
Szállítás
A várható szállítási idő 3-5 nap. Amennyiben a várható szállítási időpont meghaladja az 5 napot, a termék megrendelésének beérkezése után telefonon vagy e-mailben tájékoztatjuk Önt erről. Ha a későbbi szállítási határidő nem felel meg Önnek, a megrendelését módosíthatjuk vagy törölhetjük.
Szállítási költségek, házhoz szállítás
A szállítás történhet futárszolgálattal vagy a Superker Elektro Centrum Kft saját gépjárművével.
nettó 0 – 35.500 Ft-ig - 2500Ft
nettó 35.500 Ft felett - ingyenes
Fizetéssel kapcsolatos tudnivalók
Csomagolási költségeket nem számoljuk fel, a szállítási költség azonban Önt terheli. Ennek összege a választott szállítási mód és a rendelés helyének függvényében változik.
- Utánvét: Ön az áru átvétele után a szállítónak fizeti ki az áru ellenértékét.
- Átutalás: Csak az áru átvétele előtt lehetséges, ebben az esetben előkészítő számlát küldünk Önnek emailen, ami alapján át tudja utalni az összeget. Amint megérkezett az összeg a számlánkra, kiszállítjuk a megrendelt árut.
Áruátvétel
Kérjük, az áru átvételekor a szállítmányozó jelenlétében győződjön meg a csomagolás sértetlenségéről!
Amennyiben a csomagolást sérültnek vagy nyomódottnak ítéli, bontsa fel a csomagot és ellenőrizze az áru épségét! Sérülés esetén vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítmányozóval! A sérült termékek cseréjét a lehető legrövidebb határidővel díjmentesen megoldjuk! Sérülés esetén legyenek szívesek azt legkésőbb a kiszállítást követő munkanapon jelezni. A termék visszaküldésének esetleges díja mindig a Vevőt terheli!
A szavatossági, jótállási, elállási igényt Felhasználó a számlát kiállító cégnél, tehát a Szolgáltatóval / Partnerrel szemben tudja érvényesíteni.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Az adatok megadását követően Felhasználó az ASZF elfogadása után a ”megrendelés véglegesítése-fizetéssel járó kötelezettség” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat vagy írásbeli jelzésre (e-mail cím:
superker@superker.hu) a felhasználó is vállalja javítani a hibásan megadott adatot.
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap Szolgáltatótól legkésőbb 48 órán belül. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató/Partner kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató felelőssége
A közvetítő Szolgáltató felelősségére a 2001. évi CVIII. tv. 7-12. §-a az irányadó. A jogszabály itt érhető el: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100108.TV
Elállási jog
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztó viseli.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A Fogyasztó a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért akkor felel, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A Szolgáltató/Partner a határidőben történt fogyasztói elállás esetén haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített termék árát. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési mód kerül alkalmazásra, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti. A visszatérítést mindaddig visszatarthatja a Szolgáltató, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató/Partner címén átadni.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(ek)et.
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét.
A Szolgáltató/Partner nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
A visszatérítést Szolgáltató/Partner mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a számlát kiállító cég, a Szolgáltató/Partner elérhetőségeinek valamelyikén: e-mail:
superker@superker.hu vagy postai úton: 8000 Székesfehérvár, Széchenyi u. 90-92. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató/Partner. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével, vagy személyesen juttathatja vissza Fogyasztó a számlát kiállító cég, tehát a Szolgáltató/Partner részére. Portósan feladott csomagot nem vesz át a Szolgáltató/Partner.
Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles azt Szolgáltató elérhetőségein jelezni: e-mail: superker@superker.hu vagy postai úton: 8000 Székesfehérvár, Széchenyi u. 90-92. Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: a határidő kezdete az az időpont, amikor a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
- A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszállításával kapcsolatban felmerülő költségeket.
- A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató/Partner által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Jótállás, szavatosság
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltatónál, azaz a számlát kiállító cégnél kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette a Felhasználó, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a számlát kiállító céggel, tehát Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Partner/Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Partner/Szolgáltató jótállásra köteles.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama a jogszabály szerint egy év, de a gyártó (EGLO Leuchten GmbH) bizonyos esetekben ennél hosszabb időtartamú jótállási időt vállal önként. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Mikor mentesül a Partner/Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Partner/Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Partner/Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A szavatossági igény esetén történő eljárás (kizárólag Fogyasztók esetén!)
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót / Partnert terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató / Partner a fogyasztó által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Partner/Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Szolgáltató/Partner a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak / Partnernek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
Panaszkezelés rendje
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel, vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, illetve e-mail címen:
superker@superker.hu, vagy levél: 8000 Székesfehérvár, Széchenyi u. 90-92. útján, vagy személyesen az üzletben nyitvatartási időben is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztó fordulhat továbbá a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez vagy az illetékes és hatáskörrel rendelkező bírósághoz.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva az Európai Parlament és Tanács 524/2013/EU rendelete alapján.
Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: (http.//ec.europa.eu/odr) https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 36 22 510 310
Fax: 36 22 510 312
Ügyfélfogadási idő: minden hétfőn, kedden, szerdán 13-15 óra között
Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://superker.hu/adatvedelmi-nyilatkozat
Tulajdonjog fenntartás
Az áru csak a számla kiegyenlítése után kerül a vevő tulajdonába.
Vonatkozó jogszabályok
- Magyarország Alaptörvénye
- 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKer tv.)
- Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)
- A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet
- 2005. évi CLXIV. tv. a kereskedelemről
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
- 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1997. évi CLV. tv a fogyasztóvédelemről